انتشار عکسی از تخم گذاری کبوتر روی سرنگ معتادین در ونکوور حاشیه ساز شد

یکی از افسران پلیس ونکوور کانادا با منتشر کردن تصویری از لونه کبوتر که با سرنگای مصرف شده به وسیله افراد معتاد ساخته شده، تلاش در اگاهی مردم به این مشکل بزرگ داشت که هر روز گسترده تر از پیش می شه، اما این حرکت ایشون با حواشی و انتقادهای زیادی همراه شد.

داستان از این قراره که افسر پلیس کانادا به نام «میشل دیوی» تصویری که در زیر مشاهده می کنین رو در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده و در زیر اون نوشت: «این عکس به خونه ای متروکه در بخش شرقی مرکز شهر تعلق داره.» هدف ایشون از این کار، نمایش واقعیت تلخِ بحران اعتیاد در این منطقه بود و واسه این منظور از هشتگای #fentanyl #frontline (فنتانیل / خط مقدم)

ایشون هم اینکه هشتگ #notstaged (غیرنمایشی) رو هم به تصویر اضافه کرده بود که با مخالفت و انتقاد کاربران اینترنتی مواجه شد.
خیلی از کاربران این تصویر رو ساختگی و غیر واقعی اعلام کردن.

یکی از کارشناسان و محققان دانشگاه کبک به نام «لوک آلین گیرادو» هم غیرواقعی بودن این تصویر رو تایید کرده و دلیل اونو هم این جوری توضیح داد: «تعداد تخمای موجود در این آشیانه زیادتر از اندازه عادی تخم گذاری کبوترانه. این پرنده ها هر بار فقط ۲ تخم می ذارن.» ایشون هم اینکه اضافه کرد: «این تخما هم اینکه لایه مدفوع پرنده رو هم روی خود ندارن، این در حالیه که کبوترها به طور عمومی از این لایه واسه گرم نگه داشتن تخمای خود بهره می گیرن.»

«گیرادو» در آخر گفت: «کبوترها همیشه لونه خود رو روی سطح صاف بنا می کنن؛ پس این لونه نمی تونه به کبوتر تعلق داشته باشه.»

«ماریون چاتلین»، دانشجوی مقطع فوق دکترای دانشگاه واراسا هم در تایید غیرواقعی بودن این تصویر بیان داشته: «تا اون جا که من اطلاع دارم، کبوترها از زباله های تولید شده به وسیله آدما واسه ساخت آشیانه خود استفاده نمی کنن.» اونم به موضوع تعداد تخما که زیادتر از اندازه معموله، اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید :   منابع گیاهی حاوی پروتئین که هم شما را هم سیر و هم راضی نگه می دارند

زیست شناس متخصص پرنده ها، «ناتانائل ویلرایت» هم به خبرگزاریا گفته بود که من با دیدن این عکس گفتم که این تصویر به طور کامل غیرواقعی و ساختگیه.

اما فارغ از همه این انتقادها و انکارها، افسر پلیس یاد شده با منتشر کردن این تصویر قصد داشته تا نگاه دنیا رو به بحران اعتیاد و سومصرف مواد مخدر در ونکوور جلب کنه.
در اواخر پاییز سال گذشته در ۲۴ ساعت، ۹ جوون در اثر سو مصرف فنتانیل جون خود رو از دست دادن.

شاید بد نباشه بدونین که فنتانیل ۸۰ برابر بیشتر از مُرفین اثر ضد درد داره.
از این ماده به عنوان پیش دارو و آرامبخش قبل از بیهوشی در اتاق عمل استفاده می شه.
اما بدیش اینه مدتیه که سواستفاده فنتانیل در بعضی کشورها رواج یافته. این دارو تاثیراتی مشابه هروئین و حتی داغون کننده‌ تر از اون داره.

در آخر هم اشاره کنیم که سخنگوی اداره پلیس ونکوور در مصاحبه با رسانه ها بیان داشته که: «این عکس به طور کامل واقعیه و به وسیله نیروهای پلیس گرفته شده.
همیشه احتمالات مختلفی در جهان هست که یکی از اونا می تونه ساخته شدن لونه روی سرنگای مصرفی باشه.» ایشون هم اینکه اضافه کرد: «من متخصص پرنده ها نیستم اما به گزارش افسران پلیس، هنگام ورود اونا به اتاق، کبوترِ مادر از پنجره به بیرون پرواز کرده.»

Related posts