پخش «آسپرین» در نتفلیکس

یه چند وقت پیش در خبرها اعلام شده بود سریال جنایی-معمایی «آسپرین» که این‌روزا در شبکه نمایش خونگی پخش می‌شه از طرف شبکه نتفلیکس خریداری شده که فرهاد نجفی کارگردان و جفت و جور‌کننده این سریال در گفت‌وگو با یه سایت تخصصی سینما تنها خبر پخش این سریال از طرف این شبکه رو تایید می‌کنه و می‌گوید: «در تدارک ارائه فصل اول این سریال به این شبکه هستیم که قراره به زبون انگلیسی دوبله شه و زیرنویس اون به ۳۶ زبون انجام می شه.»

در حالی که قبل از این‌ در خبرها اعلام شده بود شبکه نتفلیکس سریال ایرونی «آسپرین» رو خریداری کرده، فرهاد نجفی کارگردان و جفت و جور‌کننده این سریال در گفت‌وگو با آی‌سینما در این‌باره می‌گوید: «در خبر قبلی که در این‌باره منتشر شده، اشتباهاتی انجام شده، در واقع این‌طور نیس که این شبکه سریال رو خریداری کرده باشه اما میان ما توافقی انجام شده و بخش دیگه این خبر درسته، سریال «آسپرین» به وسیله شبکه نتفلیکس پخش می شه.»

به گفته اون نتفلیکس از همون اول قرار بوده پخش‌کننده این سریال باشه: «ما سال گذشته طرح این سریال رو به نتفلیکس ارائه دادیم که از طرف اون‌ها پذیرفته شد، البته در واقع در این شبکه براساس بازخوردی که سریال داره تصمیم‌گیری می‌شه. ما در تدارک ارائه فصل اول این سریال واسه این شبکه هستیم که قراره به زبون انگلیسی دوبله شه و زیرنویس اون به ۳۶ زبون انجام می شه.» اون در ادامه توضیح می‌دهد که از میلیون‌ها طرح ارائه شده تنها چندصد طرح از طرف نتفلیکس انتخاب می‌شن و این موضوع نشون می‌دهد که طرح ارائه شده از کیفیت قابل قبولی بهره مند بوده، البته به گفته اون طرح اولیه بسیار آمریکایی بوده که الان بیشتر ایرونی شده.

با در نظر گرفتن این‌که این شبکه سریال‌های پربیننده‌ای چون «خونه پوشالی» رو ارئه می‌کنه، پیش‌بینی نجفی درباره دیده شدن «آسپرین» در نتفلیکس رو جویا می‌شیم که جواب می‌دهد: «این شبکه بینندگانی از کشورای جور واجور جهان داره، به خاطر همین بعضی وقتا سریالی ارائه می‌شه که در آمریکای لاتین به محبوبیت می‌رسد و مثلا مکزیکی‌ها اونو دنبال می‌کنن و این روند در کنار ارائه فیلم‌ها و سریال‌های پرطرفدار در دنیا قرار می‌گیرد. این درسته که ما قابل مقایسه با سریال‌های پربیننده این شبکه نیستیم اما نتفلیکس هم وابسته به یه یا دو سریال نیس و در طول سال تعداد زیادی فیلم و سریال در این شبکه ارائه می‌شه که هر کدوم جایگاه و مخاطب خودشون رو دارن. البته این رو هم بگم که سریال «آسپرین» از فصل سوم در آمریکا فیلم‌ورداری می‌شه و اینطوری پخش ما هم ایرونی نیس.» به گفته اون قراره در این قسمت‌ها امکانات و به دنبال اون کیفیت سریال هم بالاتر رود.

این مطلب را هم بخوانید :   «بارداری» در ایران و «زایمان» در کانادا: اقدام و عمل

نجفی که از بازخورد پخش این سریال در داخل راضیه، فروش اونو با بودجه‌ صرف‌شده متناسب می‌دونه: «البته با پخش سه قسمت منتظر برگشت سرمایه نیستیم، مخصوصا که مثلا آهنگسازی این اثر که به وسیله رامین کوشا در آمریکا انجام می‌شه هزینه بالایی نسبت به کل پروژه واسه ما داره، اما پخش کامل ۱۵ قسمت اون حتما انتظارات ما رو برآورده می کنه.»

البته خیلی از شهروندان ایرونی نمی‌تونن از شبکه‌ای مثل نتفلیکس خرید کنن که نظر نجفی رو در این‌باره اینه: «به هرحال تلاش کردیم این سریال رو در سایت‌های داخلی مثل همراه اول وایرانسل که قابل دسترسی هستن هم پخش کنیم اما به نظر می‌رسد انطور که توقع داشتیم در این سایت‌ها دیده نشده.» اون‌طور که این کارگردان در ادامه توضیح می‌دهد روند اخذ مجوز واسه دانلود قانونی این سریال بسیاز زمان‌بره و تا کنون دوماه وقت صرف اون شده اما با گرفتن این مجوز، لینک دانلود مستقیم اون در سایت رسمی این سریال قابل دسترسی میشه، البته فعلا گروه تلگرام و صفحه اینستاگرام این سریال فعاله.

نتفلیکس یه شرکت جهانی رسانه روون و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزیونیه که تا شروع سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۷۵ میلیون مشترک داره.
این شرکت فعالیت‌اش رو از سال ۱۹۹۸ با ارسال پستی دی‌ایشون‌دی شروع کرد و در سال ۲۰۰۷ سرویس رسانه روون رو نشون داد. در سال ۲۰۱۰ بخش فعالیت‌اش رو به کانادا گسترش داد و هم‌حالا در ۱۹۰ کشور دنیا خدماتش رو ارائه می‌دهد. نتفلیکس اولین سریال خود، خونه پوشالی رو در سال ۲۰۱۳ نشون داد و هم‌حالا صدها ساعت برنامه تولید می‌کنه.

این سریال با بازی علی‌رام نورایی، مجید صالحی، همایون ارشادی، فرخ نعمتی، قشنگتر بروفه، روناک یونسی، سیما خضرآبادی، سیدمهرداد ضیایی، علی انصاریان و… از طرف موسسه هنرنمای پارسیان و در ۴ فصل ۱۵ قسمتی ارائه می‌شه.

در خلاصه داستان «آسپرین» اومده: « تیمی چهار نفره از نخبه‌های علم روانشناسی، مخفیانه‌ پروژه‌ای تحقیقاتی به نام آسپرین رو پیگیری می‌کنن که دباره بیماران گرفتار به فراموشیه،‌ اما یافته های تحقیقات چیزی نیس که اون‌ها انتظارش رو می‌کشن. سال‌ها بعد یکی ازپزشکان به نام صبوری به تنهایی روند تحقیقاتی رو ادامه می‌دهد اما …»

Related posts