رهایی از انرژی های منفی

انرژیای منفی، یکی از مهم ترین مشکلات واسه نهادینه شدن فکرا مثبت و خوشحال زیستن و در آخر جذب انرژیای مثبت تلقی می شه.

انرژیای منفی یعنی همه چیزای بد و زشتی که ما رو از خوشحال زیستن، تفکر مثبت، روحیه مشارکتی، تلاش با شور و شوق خیلی زیاد واسه حفظ جامعه و محیط زیست و رابطه خلاقانه و عاشقانه با افراد جورواجور باز می داره.
انرژیای منفی یعنی جانشین کردن اخم به جای لبخند و نا امیدی و شکست به جای تلاش و موفقیت و تفکر امیدوارانه. انرژیای منفی یعنی این که تحمل و بردباری رو با کم تحملی و خشونت عوض کنیم.
انرژی منفی یعنی این که زندگی سالم و سبک زندگی طبیعی و سالم رو، با سبک زندگی پر از نوشیدنیا و خوردنیای غیر طبیعی با چربیای اشباع و غذاهای پرنمک و شکر و کم گیاه، عوض کنم. . .  آری! همه اینا،‌ بخشی از انرژیای غیر مثبتیه که مانع از جذب انرژیای مثبت در طول روز شده و ما رو از خصلتای افراد انرژی مثبت خالی می کنه.

به نظر می رسه واسه تقویت انرژیای مثبت در باطن خود و تلاش آگاهانه واسه جذب اونا، باید اول، درون رو از انرژیای منفی خالی کرد تا بستر و ظرفیت پذیرش انرژیای مثبت جفت و جور شه.
هر لوحی رو واسه حکاکی، اول از خلل و فرج و ناصافیا و نا زیباییا می زدایند تا قلم هنردوستان، نقش خوش آب و رنگی رو بر این لوح بوجود بیاره و اون چه در آخر بدست میاد، آراسته و زیبنده باشه.

درون آدمی هم هم چون لوحیه که باید همیشه از مشکلات و نا زیباییا پاک شه.
وقتی واسه پاک شدن اون تلاش انجام شد،‌ پذیرش انرژیای مثبت و شادی آفرین،‌ روح و جون آدمی رو جلا میده.

(حتی سبک غذا خوردن در بروز و پیشرفت انرژیای منفی تاثیر گذاره)

داستان انرژیای منفی

انرژیای منفی (NEGATIVE ENERGIES) در مقابل انرژیای مثبت (POSITIVE ENRGIES) قابل تفسیره. ما در طول روز ، با آدمایی مواجه میشیم که به دلیلای زیادی،‌ احساس گناه و سرزنش می کنن و همیشه از این که فلان کار رو نتونسته ان به موقع بکنن یا فلان قضیه رو با مماشات دنبال کردن و ضرر و زیان مادی و الهی گرفتن، احساس اضطراب و گناه دارن. این اضطراب رو هم به بقیه منتقل می کنن و در تصور این که با این انتقال پر آشوب بی هدف، به ساحل آرامش می رسن،‌ دامنه انرژیای منفی رو همیشه گسترش میدن.

کسایی که با اینجور رفتارهایی میبینیم،‌ آدمای بد یا منفی نیستن،‌ اما به واسطه بروز رفتارای انرژی منفی و تنش آفرین،‌ مانع جذب سیگنالای انرژی مثبت شده و خود رو از منبع داخلی انرژی مثبت دور می کنن.

واسه شما بارها اتفاق افتاده که با فرد یا گروهی به مکانای جذاب و قشنگتر رفته و یا غذاها و نوشیدنیای خیلی خوشمزه ای رو میل کردین،‌ اما به واسطه آتمسفر نامطلوبی که احساس می کنین، لذت غذا و نوشیدنی و مکان، بر دل و جون شما تاثیر نداره و احساس رضایت نمی کنین. این احساس رضایت می تونه دلیلای زیادی داشته باشه: یا فرد یا گروه،‌ خیلی محافظه کاره یا مهارتای ارتباطی اجتماعی ضعیف داره یا خیلی خود خواه س یا نگاه بالا پایین به شما داره یا خیلی مسایل دیگه . . .

به هر حال، انعکاسایی که از رفتارای ناشایستی که با معیارای اخلاقی و رفتاری و ارتباطی شمام خوانی نداره مواجه میشین، انرژیا و احساساتی رو دریافت می کنین که ناراحت کننده س و ماحصلش، خوشحال نبودن شما در این جمعه.

اما درمقابل، شاید به جاهای خیلی معمولی با افراد خیلی معمولی از نظر علم و تجربه و ثروت و مقام اجتماعی برید و با یه نون بربری و پنیر، غذایی ساده تناول کنین،‌ اما از ساعتا گذران وقت با اینجور آدمایی نه فقط احساس خستگی نمی کنین،‌بلکه گذران وقت هم از یاد شما میره. . .

چون که حضور در این جمع،‌ شادی آفرین، امیدوار کننده و با حسای خوب و زیبایی از رفتارای نیکو و ارزشمنده.

انگار این تجربیات اتفاقی نباشه؛ اینا نتیجه رد و بدل کردن مشخص انرژیه. وقتی شخصی انرژی کمی داره، فقط بودن با فرد دارای انرژی زیاد به اون نیرو می‌دهد، در عین حال از انرژی خود اون شخص کمی کاسته می‌شه. انتقال انرژی از شخصی به شخص دیگه موجب ایجاد تعادل و توازن می‌شه. رد و بدل کردن انرژی آدم، فقط با آدما نیس.
آدما می تونن حتی به حیوانات هم انرژی مثبت بدن و این انرژی مثبت به شکلی باشه که حیوان رو تا آخر عمر،‌ عاشق و همراه صاحبش کنه.

(یه گروه موسیقی در حال اجرای زنده و نواختن ساز واسه گاوا در جریان آزمایشی مبنی بر تاثیر “موسیقی بر اندازه شیردهی گاوها” آمریکا,   ۱۹۳۰ میلادی)

حتما داستان گاو داریای سنتی بسیاری رو شنیدین که بخاطر رابطه با مهربونی تیمار کننده گان با گاوای شیرده، اندازه شیر تولیدی گاو داری به نسبت جاایی که فقط سیستم و سامانه های دیجیتالی غیر انسانی هست، بیشتر می شه. اگه در این باره به دنبال اطلاعاتی هستین، پیشنهاد می کنیم درباره نقش موسیقی درمانی و انرژیای مثبت بر حیوانات و گیاهان، مطالعاتی انجام بدین. حتما حیرت زده میشین!

رابطه انرژی مثبت آدم، حتی با گیاهان هم قابل تامله. یه آدم می تونه با صحبتای قشنگتر، موسیقی قشنگتر، سوت زدن، نوازش، آب دادن و حتی صحبتای خوب، انرژیای مثبتی رو به گیاهان منتقل کنه و این روش ها، تاثیر فوق العاده ای در شد و نمو گل و گیاهان به خصوص در مکانای کوچیک داره.
همونجوریکه گیاهان به شما انرژی مثبت میدن، شمام می تونین با انرژیای مثبت، روی رشد گیاهان موثر باشین.

نگهداری گیاه کراسولا و بامبو در خونه ، دلیل رد و بدل کردن انرژی ‌های مثبت شده، رفاه و آرامش رو واسه شما و خونواده ‌تون به ارمغان می‌آورد و اگه دنبال خونهای انرژی مثبت هستین، در کنار رعایت اصول فنگ شویی، از اینجور گیاهانی هم استفاده کنین. در واقع کراسولا یه جور گیاه آبداره که گونه ‌های متفاوتی داره.
این گیاه در مقابل گرما و سرما کمی مقاومه اما در صورت قرار گرفتن در برابر سرما یا گرمای بسیار شدید نابود می‌شه. حالا خوبیش اینه این گیاه به مراقبت فراوون نیاز نداره و هر فردی می‌تونه خیلی راحت اونو رشد دهد. هر چی ظرفی که این گیاه در اون نگهداری می‌شه بزرگ‌تر باشه، بیشتر رشد می‌کنه. این گیاه به دلیل داشتن روغن‌های خاص، تاثیر مثبتی بر انرژی روح و جسم شما بر جای می‌گذارد.

 

منفی بازی رو رها کنیم

منفی بازی رو آفت فکر و تامل و تفکر می دونن. آدم منفی باف، فرصت آفرین نیس و فردی که فرصت آفرین نباشه، خلاق و الهام بخش نیس و ضررش، بیشتر از منفعتش واسه خود و جامعه میشه. در واقع هر چی بیشتر منفی بافی کنیم و راه حل خوبی واسه برون رفت از بحرانا و چالشای فکری پیدا نکنیم، بیشتر انرژی خود رو از دست داده و فرصت جذب انرژهای مثبت رو هم از دست می دیم. در واقع وقتی درگیر منفی‌بافی می‌شیم ممکنه تلاش کنیم اعتماد و اطمینان داشته باشیم ولی وقتی دست به کاری خطیر می‌زنیم، بازم دچار اضطراب و پریشونی و گیجی می‌شیم؛ بدین‌ترتیب اعتمادبه‌نفس ما زائل شده.
ما آرزوی داخلی‌مون رو واسه فعالیت بیشتر و پیشرفت‌کردن احساس می‌کنیم ولی متوجه می‌شیم عقب‌ نگه داشته شده ‌ایم.

این مطلب را هم بخوانید :   با رژیم غذائی روزانه هیلاری داف آشنا شوید

(تقویت اعتماد به نفس (self-confidence) راهکارهای واسه فرار از منفی بازیه)

منفی بافی یعنی این که با اطلاعات کم، درباره موضوعات مهم اراده کردن و قضاوت کنیم و این قضاوتا رو پایه و ملاک عمل و رفتارای بعدی خود بذاریم. مثلا فردی که قبل از عزیمت در جاده، همیشه از احتمال چپ کردن خودرویش به خاطر افزایش چپ شدن خوردوهایی که در ۶ ماه گذتشه از اون جاده عبور کردن، می نالد بدون اون که به موضوع خواب آلودگی راننده گان و لغزش جاده در فصل زمستون توجهی کرده باشه!

وقتی درگیر منفی‌بافی می‌شیم، شاید دلمون بخواد خوشحال باشیم ولی احساس می‌کنیم که با افسردگی و تأسف‌خوردن واسه خود، بیشتر در خود غرق می‌شیم. لذت ما کم می‌شه و احساس می‌کنیم میل داخلی‌مون شادبودنه اما اونو نمی‌یابیم. این روند در آدمایی با حساسیت کمتر که از کمبودهای خود بی‌اطلاع هستن، فرق داره.
اونا تا اندازه ای خوشحال هستن ولی این ادما از زمانای قدیم معنی لذت‌بردن‌های واقعی رو از بین برده‌ان.

یادمون نره وقتی منفی‌بافی می‌کنیم ممکنه بخوایم نسبت به خودمون احساس خوبی داشته باشیم ولی هنوز گرفتار احساس گناه و بی‌ارزشی هستیم.
ما نمی‌توانیم خلوص، معصومیت و خوبی رو که حاصل اون هستش احساس کنیم.

ما به خاطر اشتباهات گذشته‌مون احساس پوچی و بیهودگی می‌کنیم و نمی‌توانیم خودمون رو ببخشیم. در نتیجه احساس می‌کنیم در قبال بقیه مسئول هستیم.
اگه هنگام کودکی واسه اشتباهاتمان تنبیه می‌شدیم ممکنه خودمون هم مجازات‌کردن‌مون رو ادامه بدیم.

باید قبول کرد که منفی بافی، انرژیای مثبت رو فراری میده و باطن و جون آدمی رو از جذب شادی و فرصتای جور واجور دور می کنه و دلیلی بازدارنده واسه تفکر مثبت و خلاق و نوآور میشه. امکان نداره شما مخترم و مکتشفی انرژی منفی و نا امید و ناراحت و نگران و غمگین و ناامیدی آلود رو ببینین که کارای بزرگی واسه آدمی بکنن!

در واقع اون چه آدمی رو به پله ها و قله های دست نیافتنی رسونده، دوری از منفی بافی و دور جستن از انرژیای منفی بود.

روح‌های حساس، منفی‌گرایی بقیه رو به درون خود می‌کشن چون اونا بیشتر در خطر هستن. منفی‌گرایی که اونا احساس می‌کنن ترکیبی از منفی‌بافی‌های خودشون همراه با منفی‌بافی‌های دیگرونه. اونا مانند اسفنج به هر جا که می‌روند منفی‌بودن و احساسات منفی بقیه رو به درون خود می‌کشن.

اما چیزی که به بقیه اجازه می‌دهد حساسیت کمتری داشته باشن توانایی فرونشاندن احساساته. بعضی افراد هنگام عصبانیت نیاز ندارن احساسات‌شون رو بررسی کنن تا به احساس بهتری برسن. این افراد فقط می‌خواهند احساسات‌شون رو قبول نکنن یا قبول نکنن و آخرسر به راه خودشون برن. این روش واسه آدمایی که حساسیت کمتری دارن خوبه ولی واسه کسایی که حساس‌ترن نمی‌تونه به درد بخور واقع شه.

در واقع افراد، منفی‌گرایی خود رو سرکوب می‌کنن، اونا نه‌فقط این احساس‌شون رو به بقیه منتقل می‌کنن بلکه منفی‌گرایی کمتری رو از جهان جذب می‌کنن. واسه خلاص شدن از منفی بازی، بهتره که انرژی مثبت رد و بدل کردن کنیم.

 

انرژی مثبت رد و بدل کردن کنیم!

واسه خلاص شدن از انرژیای منفی، باید رد و بدل کردن انرژی مثبت رو با آدمای انرژی مثبت در دستور کار بذاریم. آدمای احساسی اگه در دور و بر شمان تلاش کنین اگه خیلی منش و رفتار اونا در حال شما تاثیر بد میگذاره، از اونا دوری کنین. افراد حساس کسایی هستن که انرژی منفی بیشتری جذب می‌کنن. مگه اینکه خودشون از حساسیت‌شون انگار کم کنن. این افراد بسیار تأثیرپذیر هستن و بیشتر زود مریض می‌شن و نسبت به خودشون احساس منفی دارن.

در واقع زیادتر از اندازه خوردن یکی از راه‌های کم‌کردن حساسیت‌مون یا زائل‌ساختن احساساتمانه. وقتی افراد گرفتار هر کدوم از مشکلات موفقیت شخصی هستن، بیشتر با انرژی مثبت خود واقعی‌‌شون قطع رابطه می‌کنن و به جای اون انرژی منفی به بیرون می‌فرستند.

بعضی‌ها به دلیل نوع زندگی‌شون، دوستانشون و طرزفکرشان، انرژی منفی منتشر می‌کنن. این افراد ممکنه در تموم مدت یا بعضی وقتا این انرژی منفی رو منتشر کنن اما آدمایی که با طبیعت واقعی خود بیشتر در تماس هستن، خودبه‌خود انرژی مثبت منتشر می‌کنن. بودن در کنار این افراد حال شما رو بهتر می‌کنه، واسه همینه که ما به طرف افراد موفق کشیده می‌شیم.

 

خالی کردن انرژی منفی

تخلیه انرژیای منفی تحت تاثیر مسائلی مختلفیه. مثلا روش قرار گرفتن وسایل در خونه و محل کار می تونه انرژی منفی به ما بده. خونه ای که پر از تابلوای خشن و بیریخت و نازیبا باشه، حس منفی واسه اهالی بوجود میاره تا وقتی اینا از دیوارا ورداشته شه و سادگی یا تابلوهای گل و گیاه و تصاویر خاطره انگیز روی اون نقش بسته باشه.

اولین قدم در فراگرفتن روند خالی کردن انرژی منفی، رسیدن به آرامش بیشتر و مراقبه و ایجاد تعادله. درست همونطور که شما توانایی جذب انرژی به وسیله نوک انگشتانتون رو در مراقبه دارین، قدرت بیرون فرستادن اونو هم دارین.

دومین قدم واسه بیرون فرستادن انرژی منفی، فرستادن انرژی منفی به جاییه که آسیب‌ای به اون نمی‌زند. انرژی منفی به وسیله طبیعت جذب می‌شه و آسیب‌ای به اون نمی‌زند. به همین دلیله وقتی که گرفتار استرس یا اضطراب هستین، با رفتن به گردش در جنگل یا طبیعت خودبه‌خود به آرامش بیشتری دست پیدا می‌کنین. هم اینکه با در نظر گرفتن همین موضوع بعضی ادما از رفتن کنار دریا یا درازکشیدن در آفتاب، لذت می‌برند. عوامل طبیعی با جذب انرژی منفی، انرژی مثبت منتشر می‌کنن.

گیاهان، گل‌ها و درختان معمولا بهترین هدف واسه خالی کردن انرژی هستن. واسه بیشتر افراد گل‌ها بسیار قوی هستن و می‌تونن به بهتر شدن حال اونا کمک کنن.

حالا می تونیم درک کنیم که به چه دلیل ادما از دریافت گل به عنوان هدیه خوشحال می‌شن یا به چه دلیل وقتی می‌خواهیم به کسی بیان علاقه کنیم به اون گل هدیه می‌بدیم. وقتی شخصی گلی رو به عنوان هدیه دریافت می‌کنه، اون گل به اون کمک می‌کنه تا احساسات منفی خود رو رها کنه و به حس بهتری برسه.

آتیش عنصر قوی دیگری از طبیعته که ما می تونیم واسه خالی کردن انرژی منفی خود ازش استفاده کنیم.
به اوقات خوشی فکر کنین که می‌تونید دور یه آتیش جمع شید و داستان‌های جور واجور تعریف کنین. آتیش میتونه انرژی منفی رو از ما دریافت کنه؛ پس واسه دورشدن از انرژی منفی می تونیم ازش استفاده کنیم.

(آشتی با طبیعت و اوردن گیاهان به داخل خونه، انرژیای منفی رو کم می کنه)

اگه شما انرژی مثبت زیادی دارین، گرفتن انرژی منفی بخش دوری‌ناپذیر زندگیه. شما نمی‌تونید از اون فرار کنین. به جای اینکه درصدد دوری‌کردن از انرژی منفی باشیم، فقط نیاز داریم واسه تخلیه‌کردن و رهایی‌پیدا کردن از اون مصمم باشیم. این رد و بدل کردن طبیعی انرژی بسیار مثل وضع هوا در طبیعته. یه سیستم فشار ضعیف همیشه یه سیستم فشار قوی رو جذب می‌کنه. جریان هوای گرم همیشه تو یه اتاق سرد بالا می‌رود. اگه خونه شما گرم و راحته و پنجره‌ها دو جداره نیستن، در زمستون جریان هوای سرد رو دارین و گرمای درون تحت اثر سرمای بیرون قرار می گیره؛ حتی اگه دست‌تون رو به پنجره نزدیک کنین، جریان هوا ر احساس می‌کنین. طبیعت همیشه در جست‌وجوی تعادله. به همون صورت، وقتی که شما  انرژی مثبت زیادی دارین، انرژی منفی رو هم جذب می‌کنین.

Related posts