با ۱۰ مورد از قوی ترین و مرگبارترین سلاح های انفرادی سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

این روزا دیگه در امان بودن به کاری خیلی سخت تر از قبل تبدیل شده و همین موضوع باعث شده که خیلی از افراد، مخصوصا در کشورای غربی و کشورای جنگ زده خاورمیانه و آفریقا ترجیح بدن یه اسلحه تکی رو واسه مراقبت از جون خود و عزیزانشون همیشه همراه داشته یا در خونه نگهداری کنن. سلاحای تکی از بهترین سلاحایی هستن که می تونن جون یه فرد رو در مقابل دشمنانش نجات بدن. واسه همینه که ارتشا بیشتر از هر نوع اسلحه دیگری روی سلاحای تکی خود سرمایه گذاری می کنن. اینجوری اراده کردن در مورد این که بهترین اسلحه تکی گرم ساخته شده تا حالا چه سلاحیه کار سختیه. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با ۱۰ اسلحه تکی و شخصی برتری که تا حالا ساخته شدن آشنا کنیم.

۱۰- یوزی ساب

در ساخت اسلحه تکی خودکار یوزی از پیچای تلکسوپی استفاده شده که این موضوع باعث شده که خشاب در درون سیستم شلیک تفنگ قرار گرفته و اینجوری طول اسلحه خیلی کم بشه. در سال ۱۹۴۰، یه سرگرد اسراییلی به نام یوزی گال، اولین نمونه مسلسل دستی تکی یوزی رو ساخت. این مسلسل خودکار رو میشه واسه نیروهای پیاده در میدون جنگ یا در حملات تکی استفاده کرد.
این اسلحه تکی با وزن ۳٫۵ کیلوگرم و طول ۶۷ سانتیمتری خود در بیشتر از ۹۰ ارتش دنیا استفاده شده و یکی از یدونه و توک مسلسل هاییه که میشه روی اون صدا خفه کن نصب کرد.
یوزی می تونه ۶۰۰ گلوله رو در دقیقه شلیک کنه و خشابای اون از ۱۰ تا ۵۰ گلوله متغیره.

۹- کلت ام ۱۹۱۱ برونینگ

این اسلحه تکی و کمری عجیب به خاطر سیستم برگشتی (عقب نشینی هنگام شلیک) خاص خود شناخته می شه که مهم ترین ویژگی این کلت هستش.
این اسلحه کمری قوی در دوران جنگای جهانی اول و دوم و همینطور جنگ ویتنام و کره مورد استفاده فراوون قرار گرفته و یکی از سلاحای کمری اصلی افسران آمریکایی بود. طراحی کلت ام ۱۹۱۱ هم به وسیله جون براونینگ که یکی از مشهورترین طراحان و سازندگان اسلحه آمریکا و دنیاس در سال ۱۹۱۱ انجام گرفته. مدل قدیمی این کلت ، برونینگ ۱۹۰۰ نام داشت و امروزه هم حتی در رقابتای تیراندازی غیرنظامی هم بهترین انتخاب حساب می شه.
کلت برونینگ ۱۹۱۱ سبک ترین اسلحه کمری جهان (۱٫۱۰۵ کیلوگرم با خشاب خالی) بوده اما در گروه یکی از خطرناک ترین سلاحای تکی قرار داره.
خشاب این کلت ۷ گلوله کالیبر با خشاب ۰٫۴۵ رو در خود جای میده

۸- مسلسل ام جی ۴ هکلر و کخ

این اسلحه خودکار فوق العاده به وسیله شرکت مشهور آلمانی هکلر و کخ طراحی و ساخته شده.
ام جی ۴ یه اسلحه تقریباً سبک (با در نظر گرفتن قدرت و نوع اون) است که گلوله ای ۵٫۵۶ میلیمتری داشته و  از سال ۲۰۰۵ جانشین اسلحه تکی ام جی ۳ با گلوله ۷٫۶۲ میلیمتری شده.
طراحی این اسلحه دستی طوریه که بسیار ایمن و موثر بوده و حتی در شرایط سخت جنگ هم برتری خاصی به دارنده این اسلحه میده. وزن این اسلحه در نمونه های جور واجور حدود ۶ کیلوگرمه. نمونه های جور واجور این اسلحه تکی قدرت شلیک ۷۷۵ تا ۹۲۰ گلوله در دقیقه رو دارن.

۷- آ کا ۴۷ کالاشنیکف

اسلحه تکی آ کا ۴۷ یه اسلحه خودکار با سیستم گازیه که به وسیله یه اسلحه ساز افسانه ای روسی به نام میخاییل کالاشنیکف در سال ۱۹۴۷ طراحی و ساخته شده.
سیستم آتیش انتخابی این مسلسل باعث شده که بشه به صورت نیمه خودکار و یا خودکار ازش استفاده کرد.
اولین نمونه های این اسلحه توانایی تا شو نداشته و به طور کاملً فلزی بود. این اسلحه به دلیل سبکی و قدرت مانور فراوون و هم اینکه کاربردی بودن اون در شرایط سخت به عنوان محبوب ترین اسلحه تکی در میان ارتشای جهان و مخصوصا گروه های شبه نظامی شناخته می شه.
طراحی آ کا ۴۷ بسیار ساده بوده و اندازه کوچیک و وزن تقریباً ناچیز اون، آ کا ۴۷ رو به اسلحه ای تبدیل کرده که نگهداری و حمل اون بسیار آسون باشه. خشاب این اسلحه از ۵ تا ۷۵ گلوله متغیر بوده و کالیبر اصلی اون ۷٫۶۲ میلی متره، هر چند کالیبرهای متفاوت دیگری از اونم هست

۶- اسلحه کمری گلاک کالیبر ۰٫۴۵

این اسلحه کمری در اول به وسیله مهندسی به ارنست دورهام طراحی و ساخته شده و بر خلاف کوتاه و سبک بودن از قدرت بالایی برخورداره. بدنه لوله و نوک اسلحه کمری گلاک طوری طراحی شده که امکان انفجار اون بسیار ناچیزه و ماشه اونم با تماس و فشار بسیار کمی عمل می کنه.
وزن گلوله اصلی این تپانچه تنها ۱۳ گرم بود.

این مطلب را هم بخوانید :   با پول می توان «خوشبختی» خرید؛ تحقیقات جدید این را ثابت کرده اند

۵-تفنگ تهاجمی اچ کی ۴۱۶ اَی ۵

این مسلسل عجیب هم از ساختهایی شرکت اسلحه سازی هکلر و کخ در سال ۲۰۰۴ه. این اسلحه هم از حمله مسلسلای قوی با طول لوله کم به حساب اومده و نمونه های مختلفی از اون به وسیله نیروهای خاص ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفته. وزن نمونه های جور واجور این اسلحه تکی بین ۳ تا ۴ کیلوگرم متغیره. اچ کی ۴۱۶ توان شلیک ۷۰۰ تا ۹۰۰ گلوله در دقیقه رو داره و دارای خشابای ۲۰، ۳۰ و ۱۰۰ گلوله ایه. وزن این اسلحه بین ۳ تا ۴ کیلوگرم متفاوت بوده و بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ گلوله در دقیقه شلیک می کنه.
خشاب این اسلحه هم ۲۰،۳۰ یا ۱۰۰ گلوله ایه و باحال این که در عملیات دستگیری و قتل بن لادن، نیروهای خاص ارتش آمریکا از این اسلحه استفاده کردن.

۴- کلت عقاب صحرا

کلت نیمه خودکار عقاب صحرا دارای طراحی منحصر بفرد و فوق العاده ایه که از اون میان میشه به شعله پوش بزرگ و لوله سه گوش اشاره کرد.
طراحی اولیه این کلت هم به وسیله یه شرکت اسلحه سازی اسراییلی انجام گرفته و طول کلی اون در بلندترین نمونه به ۳۷٫۵ نیم سانتیمتر می رسه. وزن کلت عثاب صحرا کمتر از ۲ کیلوگرم بوده و براساس نمونه اسلحه کالیبر اون کمی فرق داره.
خشابای این اسلحه از ۷ تا ۹ گلوله در نسخه های متفاوت تشکیل شده و برد به درد بخور اونم به ۲۰۰ متر می رسه.

۳- روولور اسمیت و وسون

تیم رولوور سبک وزن و پر کاربرد به وسیله شرکت اسلحه سازی اسمیت و وسون طراحی و ساخته شده و در هر هر شرایطی امکان بهترین هدفگیری و تیراندازی رو واسه دارنده خود جفت و جور می آورد. به خاطر همین این اسلحه کمری در میان نیروهای نظامی و پلیسای سراسر جهان سلاحی محبوبه. وزن این اسلحه کمر از یه کیلوگرم بوده و سیلندر اون ۶ گلوله رو در خود جای میده.

۲- تفنگ یدونه تیراندازی ای اس ۵۰

این اسلحه تکی خودکار در واقع به عنوان سلاحی واسه تیراندازی دقیق از راه دور استفاده می شه و ساخت شرکت Accuracy Internationalه. یدونه تیراندازان می تونن از فاصله های دور با به کار گیری گلولهای آتشزا و انفجاری با دقتی عجیب علیه افراد دشمن و لوازم اونا استفاده کنن.این اسلحه با به کار گیری فشار گاز عمل کرده و در مقایسه با نسخه اولیه از ضربه عقب نشینی کمتری برخورداره. با داشتن یه تکیه گاه اضافی در قسمت قنداق اسلحه که به وسیله دست یا پا نگه داشته می شه و به کار گیری پایه های دوگانه ان در زیر لوله، میشه تیراندازی دقیقی رو با این اسلحه نیمه خودکار تجربه کرد.
وزن این اسلحه تکی عجیب ۱۲٫۲ کیلوگرم بوده و برد موثر اونم به ۱٫۸۰۰ متر می رسه. علاوه بر تغذیه دستی میشه با خشابای ۵ تا ۱۰ گلوله ای این اسلحه رو تغذیه کرد.

۱- تفنگ با گلوله هدایت شونده

این اسلحه یدونه تیرانداز بسیار دقیق از مسافتای دور تا برد موثرحدود ۱ کیلومتر طراحی شده و واسه ساخت اون از تکنولوژی قفل موشکی و جتای جنگنده استفاده شده.
با به کار گیری این اسلحه دیگه اشتباه در هدفگیری به هر دلیلی، از بین میره. سرعت گلوله این تفنگ به ۳۲ کیلومتر بر ثانیه می رسه. این اسلحه تکی علاوه بر استفاده به وسیله یدونه تیراندازان ماهر، مورد استفاده آدمایی که به شکار می پردازن هم قرار میگیره چون از دقت بالایی بهره مند بوده و گلوله ان توانایی هدایت داره.
حتی این اسلحه توانایی وصل شده به شبکه های محلی واسه جمع آوری اطلاعات و به کار گیری اونا در روند شلیک به اهداف رو داراس.

با ۱۰ اسلحه عجیبی آشنا شید که شایدً در جنگای آینده مورد استفاده قرار می گیرن

با تعدادی از پیشرفته ترین و داغون کننده ترین سلاحای آلمانیا در دوران جنگ جهانی دوم آشنا شید

با ۱۵ اسلحه مخوف و فوق پیشرفته موجود در زرادخانهای تسلیحاتی روسیه آشنا شید [قسمت اول]

با ۱۰ مورد از سلاحای نامتعارف و عجیب اتحاد جماهیر شوروی قبلی آشنا شید

Related posts