آینده گردشگری درمانی جهان چگونه است؟

گردشگری سلامت (Health Tourism) و گردشگری درمانی (Wellness & Medical tourism) واقعیتی در صنعت رو به رشد توریسم دنیاس. در کشورهایی که هزینه خدمات پزشکی با کیفیت پایینه مثل ایران، اشتیاق جهانی واسه انجام عملای جراجی کمتر تهاجمی و تهاجمی رو به افزایش بوده و این، افق عالی فرا روی آینده اقتصاد گردشگری اینجور کشورهایی ترسیم می کنه.
ساخت بیمارستانای تخصصی گردشگری درمانی در ایران و بقیه نقاط جهان رو میشه اقدامی مهم هم جهت با جذب گردشگران نیازمند به خدمات بهداشتی و درمان دونست که هم درامد پایدار و هم درآمد بیشتری به نسبت گردشگران عمومی نصیب کشورای پر پتانسیل می کنه.

۱۴ میلیون نفر در جهان در سال ۲۰۱۶ هزینه  ای بالغ بر  ۶۸ میلیارد دلار در بخش گردشگری درمانی خرج کردن. رقم عجیبیه. واقعیت  اینه که این روزا تعداد خیلی از ابتاع کشورای غربی  واسه انجام عمل جراجی زیبایی یا انجام امور دندون  پزشکی راهی کشورای در حال پیشرفت می شن.
این نوع امور پزشکی ارزون تر از بقیه  است. کمتر تهاجمی به  شما می رن و در عین  حال، بیمه اونا رو پوشش نمی ده. اما شرکت مشاوره  PWC که درباره اون ۱۴ میلیون گردشگر درمانی تحقیق کرده  ان، این رو هم پیش بینی کرده  که تا سال ۲۰۲۱ میلادی، بازار گردشگران درمانی به  ۱۲۵ میلیارد دلار هم  برسه.

این رشد دیگه نمی تونه فقط منحصر به جراحی بینی یا کاشت دندون باشه. بلکه امور پزشکی پر هزینه تر و پر خطر تر که دوران نقاهت پس از اونا هم طولانی تره مورد توجه قرار میگیره. مثل جراحی قلب یا زانو.

استارت آپای مختلفی در دنیا در تلاش هستن که خدمات آنلاین زیادی در همین زمینه به گردشگران درمانی ارائه کنن. در واقع انا میخوان مشابه AIRBNB یا HOTELS.COM عمل کنن. کاربر، روند پزشکی لازم خود رو در سایت وارد می کنه.
فهرستی از کلینیکا یا پزشکانی رو در کشورای جور واجور که این  روند رو انجام میدن دریافت می کنه.
اون بعد لینکی رو انتخاب می کنه و از انا وقت میگیره. شرکتی که این سایت رو راه انداخته بود در واقع واسطه ای  بین مریض و دکتر تو یه کشور دیگه عمل می کنه و از این واسه، هزینه ای میگیره.

مرحله بعدی اینه که مریضایی که تمایل داشته باشن که دوران نقاهت و استراحت خود رو هم در همون کشور بگذرونن، گزینه هایی از استراحت در مناطق ساحلی و خوش آب و هوا و حتی ارزون هم دریافت کنن. اینجاس که خدمات  دهندگان گردشگری هم وارد این چرخه می شن.
هر خونواده در امریکا در سال گذشته، ۱۰ هزار دلار صرف امور پزشکی کرد.

این مطلب را هم بخوانید :   رهایی از انرژی های منفی

واسه همینه که ، بازارای واسطه واسه ارائه گردشگری درمانی در امریکا  مورد توجه زیادی قرار گرفته. طبق اماری که انجمن گردشگری درمانی ارائه کرده، جراحی جانشین زانو در امریکا ۳۵ هزار دلار و در حالی که همین عمل در لهستان حدود ۸۲۰۰ دلار و در کلمبیا ۷۲۰۰ دلار و در هند ۶۶۰۰ دلار هزینه داره. پس، تعجبی نداره که گردشگری درمانی در دنیا رو به گسترشه.

مقصدای گردشگری سلامت جهان

افراد تحت تاثیر متغیرهای بسیاری مقصد گردشگری سلامت رو انتخاب می‌کنن که شامل حرفه‌ای بودن، کیفیت امکانات و خدمات، زمینه فرهنگی و هزینه‌ها می‌شه. الان، ایتالیا ۱۷ درصد از سهم گردشگری سلامت اروپا رو از اون خود کرده که الان نزدیک به دو میلیارد یوروه.

کارشناسان گردشگری سلامت می‌دانند که ایتالیا توان بالقوه بسیاری در مورد گردشگری سلامت داره. نظرسنجی‌های گذشته نشون داده که ۵۳ درصد از اروپایی‌ها  تمایل دارن که در بقیه کشورای اتحادیه اروپا مراقبت‌های بهداشتی رو دنبال کنن.

ایتالیا ارائه‌دهنده خدمات خاص در مورد نورولوژی، جراحی قلب، انکولوژی، بارداری و ارتوپدیه. کشور ترکیه تونسته در مورد گردشگری سلامت در کاشت مو موفق باشه. براساس گزارشی در سال ۲۰۱۷، این کشور حدود ۷۰۰ هزار گردشگر سلامت در این بخش داشته.
گردشگری پزشکی در ترکیه حدود ۱۰ برابر بالا رفته و تخمین زده شده که  به ۸۵۰ هزار نفر برسه. براساس گزارش‌ها، آمریکا اولین جایگاه رو از اون خود کرده.

در لیست مقاصد برتر واسه اهداف گردشگری پزشکی کره جنوبی؛ رتبه دوم،  ترکیه؛ رتبه سوم،  تایلند؛ رتبه چهارم و آلمان؛ رتبه پنجم رو داره. کره جنوبی، مالزی و دبی از جمله کشورهایی هستن که واسه جذب مریض خارجی با ایجاد مراکز پزشکی در حال سرمایه‌گذاری هستن.

Related posts