نکته سریع چگونه یک رشته را در جاوا اسکریپت به زیر رشته ها تقسیم کنیم

در این آموزش، روش‌های مختلفی را که می‌توانید یک رشته را به زیر رشته‌ها تقسیم کنید، و زمانی که هر روش مفید است، خواهید آموخت. چگونه خدمات طراحی فریلنسری خود را قیمت گذاری کنیم

رشته ها را می توان به راحتی در جاوا اسکریپت برای اهداف مختلف دستکاری کرد — با استفاده از روش های بومی موجود در زبان. ما اخیراً به نحوه تبدیل یک عدد به رشته و نحوه تبدیل رشته به عدد در جاوا اسکریپت.

روش دیگری که می‌توان رشته را دستکاری کرد، استخراج بخش‌هایی از آن است تا برای چیز دیگری استفاده شود. برای مثال، ممکن است یک URL کامل داشته باشید اما بخواهید فقط بخش هش را استخراج کنید. یا ممکن است فهرستی از موارد را داشته باشید که با کاما از هم جدا شده اند و بخواهید از هر یک از این موارد به طور جداگانه استفاده کنید.

یک رشته را با استفاده از () substring به زیر رشته تقسیم کنید

همه رشته ها در جاوا اسکریپت دارای یک متد substring() هستند. این روش می تواند برای بازیابی یک زیر رشته در شاخص های خاص استفاده شود.

substring() دو پارامتر را می پذیرد. اولین مورد مورد نیاز است و نمایه ای را نشان می دهد که رشته فرعی از آن شروع می شود. دومی اختیاری است و نمایه ای را نشان می دهد که رشته فرعی به آن ختم می شود. اگر پارامتر دوم حذف شود، رشته فرعی از شاخص ارائه شده به عنوان پارامتر اول شروع می شود و تا انتهای رشته ادامه می یابد.

مهم است که توجه داشته باشید که پارامتر اول یک شاخص مبتنی بر 0 است، به این معنی که اولین کاراکتر در شاخص ، دومین پارامتر در شاخص 1 و غیره است. بر. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پارامتر دوم یک بزرگتر از شاخصی است که می خواهید رشته فرعی به آن ختم شود. برای مثال، اگر می‌خواهید رشته به نمایه 12 ختم شود، 13 را برای پارامتر دوم ارائه می‌کنید.

به عنوان مثال:

مستمر یک = 'بایت ها و بیت ها';
const b = a.رشته فرعی(10،  13);
کنسول.ورود(b);
کنسول.ورود(a);

در این مثال، substring() روی متغیر a برای بازیابی یک رشته فرعی استفاده می‌شود. رشته فرعی از نمایه 10 شروع می شود و به نمایه 13 ختم می شود. مقدار بازگشتی bit است. توجه داشته باشید که substring() رشته فرعی را بدون تغییر در مقدار متغیری که روی آن استفاده می‌شود، برمی‌گرداند.

به قلم
استفاده از رشته فرعی برای تقسیم رشته توسط SitePoint مراجعه کنید (@SitePoint)
در CodePen.

در حال بازیابی شاخص ها

در بیشتر موارد، هنگام نوشتن کد، شاخص‌های شروع یا پایان زیررشته را نمی‌دانید. این شاخص می تواند بر اساس ورودی ها یا متغیرهای دیگر باشد.

در این موارد، می‌توانید از روش indexOf() استفاده کنید. این متد اگر یک رشته فرعی در یک رشته وجود داشته باشد ایندکس را برمی گرداند. اگر رشته فرعی در رشته وجود نداشته باشد، -1 را برمی گرداند.

وقتی فهرست را با استفاده از indexOf() بازیابی کردید، می‌توانید رشته فرعی را بازیابی کنید.

این مطلب را هم بخوانید :   معرفی تجهیزات و شیشه آلات آزمایشگاهی و کاربرد شان

به عنوان مثال:

const url = 'https://sitepoint.com#chapter_1';
const هش = url.indexOf('#');
اگر (هش !== -1) { 
  کنسول.ورود(url.رشته فرعی(هش));
}

در این مثال، شما فهرست کاراکتر هش # را در متغیر url بازیابی می‌کنید. اگر مقدار شاخص -1 نباشد، رشته فرعی را از url که از نمایه هش شروع می شود، بازیابی می کنید.

می توانید آن را در نسخه نمایشی CodePen زیر امتحان کنید.

به قلم
استفاده از رشته فرعی با indexOf برای تقسیم رشته توسط SitePoint (@SitePoint)
در CodePen.

یک رشته را با استفاده از split() به زیر رشته ها تقسیم کنید

یک راه مفید دیگر برای بازیابی یک رشته فرعی از یک رشته، روش split() است. اگر رشته شما لیستی از موارد است که با جداکننده جدا شده اند، می توانید از روش split() برای تقسیم رشته به آرایه ای از رشته های فرعی بر اساس جداکننده استفاده کنید.

split() دو پارامتر اختیاری را می پذیرد. اولین پارامتر جداکننده ای است که باید برای تعیین نحوه تقسیم رشته استفاده شود. اگر هیچ یک ارائه نشده باشد، یک آرایه با یک آیتم که رشته به عنوان یک کل است برگردانده می شود.

پارامتر دوم عددی است که تعداد زیررشته های برگردانده شده در آرایه را محدود می کند. در صورت ارائه، رشته بر روی جداکننده تقسیم می شود تا زمانی که به حد مجاز برسد، و بقیه متن در رشته از آرایه حذف می شود.

به عنوان مثال:

const str = 'Toyota,Nissan,Mercedes,Tesla';
مصرف ماشین‌ها = خ.تقسیم(',');
کنسول.ورود(ماشین);

در این مثال، split() روی رشته‌ای استفاده می‌شود که حاوی فهرستی از نام‌های تجاری خودرو است که با جداکننده ، از هم جدا شده‌اند. آرایه برگشتی شامل نام تجاری هر خودرو به عنوان یک مورد در آرایه است.

توجه داشته باشید که split() آرایه زیررشته‌ها را بدون تأثیر بر مقدار رشته‌ای که روی آن استفاده می‌شود، برمی‌گرداند.

مثال زنده زیر نشان می‌دهد که چگونه رشته‌ای که با کاما از هم جدا شده‌اند را می‌توان به موارد فهرست تقسیم کرد.

به قلم
استفاده از تقسیم برای دریافت زیر رشته ها توسط SitePoint (@SitePoint)
در CodePen.

نتیجه گیری

در این آموزش، شما یاد گرفتید که چگونه با استفاده از روش‌های substring() و split() یک رشته را به زیر رشته‌ها تقسیم کنید.

substring() زمانی مفید است که می‌خواهید یک زیر رشته را از یک رشته در یک شاخص خاص بازیابی کنید. می‌توانید از آن با indexOf() برای بازیابی شاخص شروع یا پایان رشته فرعی استفاده کنید.

از طرف دیگر،

split() زمانی مفید است که شما رشته‌ای داشته باشید که حاوی لیستی از آیتم‌های جدا شده با جداکننده، مانند کاما باشد. سپس می توانید رشته را با استفاده از split() به آرایه ای از رشته های فرعی تقسیم کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود، ممکن است از موارد زیر نیز لذت ببرید:

منبع :

https://jo0k.ir/چگونه-خدمات-طراحی-فریلنسری-خود-را-قیمت/

Related posts