سرانجام، راز دستمزد پوشش سقف سوله آشکار شد

 

از انواع گنبدها می توان گنبد از نوع دنده ای اشاره کرد که در صورتیکه تعداد دنده ها زیاد باشد باید به مسئله شلوغی اعضا در راس گنبد توجه شود که برای اجتناب از این مسئله بهتر است که برخی از دنده های نزدیک راس حذف سقف سازه فضاکار شود. سازه فضاکار از حیث فرم دارای گونه های مختلفی است که در این قسمت به سازه فضا کار تخت بصورت مختصر میپردازیم. کانکس در تعریف کلی عبارت است از یک سازه پیش ساخته که در زبان های مختلف به آن شلتر shelter و به انگلیسی conex گفته می شود.کانکس دارای کاربرد های مختلفی بوده اما ایده اولیه آن برای استفاده به عنوان سکونت گاهی موقت که بصورت سریع ساخته و در محل مستقر شود بوده است که با گذشت زمان کاربری هایی مانند فروشگاهی و خدماتی نیز به آن افزوده شده است. شبکه هایی که پلان دایره ای شکل و فرم تخت دارند در این دسته قرار میگیرنداین فرم سازه ها برای مکانهای که ستون گذاری در محیط یک دایره میباشد مناسب است. اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سوله با پوشش سقف ساندویچ پانل لطفا از صفحه ما بخواهید.

پوشش سقف شیبدار طاق ضربی

انتهای چلیک باید قوی باشدو این تقویت را می شود بوسیله تیر ، تیر و ستون و شکل خورشید مانند انجام داد . فرم چلیک بیشتر برای پوشش سطوح مستطیلی دالانمانند استفاده میشود که بعضاً فاقد ستون میباشند و روی لبههای چلیک که به تکیهگاه متصل است قرار میگیرد. معماری سازه فضایی قوسی ما می تواند شامل یک چلیک کامل یا چلیک ناقص هم باشد. به طور کلی از سازه فضاکار برای ایجاد نمای مدرن برای پوشاندن بخشهای نازیبای یک سازه مانند پارکینگ طبقاتی نیز، ایده خوبی است. 10. شبکه های دو لایه از نظر نمای ظاهری بسیار زیبا هستند و به همین دلیل از سقف کاذب استفاده نمی شود و حتی در کلیساها و سالن های اجتماعات و غیره نمای زیبای سازه خود به ارزش آن می افزاید . قیمت ارزان و قابلیت باز و بسته شدن هم از مزایای پوشش سازه فضایی است. از مهم ترین مزایای ساختار این اسکلت های سه بعدی، سبک بودن آنها می باشد. همانطور که میدانیم دیشهای ماهوارهای قطر زیاد و ارتفاع زیادی دارند و معمولاً در بلندیها نصب میشوند؛ که سازه فضاکار برای پوشش و محافظت از آنها گزینه مناسبی است. هر یک از لایه ها شبکه ای از مثلث ها، مربع ها یا شش ضلعی ها را توسط پایه ها یا همان فریم های سازه فضاکار تشکیل می دهند که در آن ممکن است برآمدگی گره های یک لایه با هم تداخل داشته یا نسبت به یکدیگر جابجا شوند.

گنبدها سازه هایی با صلبیت بالا می باشند و برای دهانه های بسیار بزرگ تا حدود ۲۵۰ متر مورد استفاده قرار می گیرند . برای دیدن پروژه ها اینجا کلیک پوشش سقف شیبدار سبک کنید. درسیستم کاتروس همه اعضا از لوله یا پروفیل تشکیل شده و معمولا برای دهانه های بین 5 تا 12 متر استفاده می شود در این سیستم به اعضا اتصالی کمتری در مقایسه با سیستم مرو نیاز است به همین لحاظ در شرایط مشابه از قیمت مناسب تر در مقایسه با سایر سیستم ها برخوردار است. بیشتر سازه های فضاکار از مدول های یکسان و تکرار شونده با لایه های موازی در بالا و پائین (مشابه عناصر فوقانی و تحتانی خرپا ) تشکیل می گردد. در سوله صنعتی فواصل ستونها اغلب شش متر است اما در سازههای اسپیس هیچگونه محدودیتی در ستونگذاری سازه فضاکار وجود ندارد. در ساخت گنبدها سعی بر آن میشود که اعضا دارای یک اندازه باشند اما به هر حال تعداد انواع اعضا زیاد خواهد بود. نحوه شکل گیری این سطوح بدین صورت است که یک منحنی مسطح (مولد) به موازات خودش بر روی منحنی مسطح دیگری (هادی) حرکت می کند ومعمولا صفحه این دو منحنی بر هم عمودند. با توجه به وجود تعداد زیاد عضو در این سازه ها، انتخاب شکل مناسب تاثیر زیادی در کاهش وزن و درنتیجه کاهش هزینه سازه خواهد داشت.

اسرار سازه فضاکار

سازه فضاکار با فرم تخت. سازه های تخت یکی از انواع سازه فضایی می باشند که امروزه کاربری گسترده ای دارند. برای سقفی با کیفیت بالا باید عواملی از قبیل نوع سازه و شکل هندسی آن، اندازه دهانه ها و اندازه ستون ها، میزان بار وارده بر سازه را باید مدنظر قرار داد، چرا که این عوامل تاثیر بسیار زیاد بر میزان تاب آوری سقف دارد. 3. سختی زیاد سازه تغییر شکل حداکثر سازه را پایین می آورد . ارتفاع گنبد باید بزرگتر از ۱۵ % قطر پایه گنبد باشد.در صورتیکه تعداد دنده ها زیاد باشد باید گنبد شکل به مسئله شلوغی اعضا درراس گنبد توجه شود که برای اجتناب از این مسئله بهتر است که برخی از دنده های نزدیک راس حذف شود. این سقف باید لوازمی به وزن حدود 700 تن را تحمل کند که 300 تن آن متحرک و شامل چندین دستگاه جرثقیل است که امکان تعمیرات و نگهداری هواپیما را به سهولت فراهم می آورد.

این مطلب را هم بخوانید :   بلبرینگ | اطلاعات جامع خرید بلبرینگ، فروش بلبرینگ با تضمین قیمت

این گنبد را می توان به نوعی ترکیبی از یک یا چند حلقه که با یکدیگر متقاطع هستند ،دانست. به ترکیب یک سیستم یک یا چند وجهی با لایه های واحد شبکه گفته می شود. شبکه های تخت : به ترکیب یک سیستم یک یا چند وجهی با لایه های واحد شبکه گفته می شود. سازه فضایی تخت در حقیقت همان سازه فضاکار شیبدار با فرم تخت بوده که به دو صورت شیب یک طرفه یا شیب دو طرفه (شیروانی) بر روی ستون ها قرار گرفته است. این سازه به طوری میباشد که دو سقف شیبدار در یک نقطه به هم متصل میشوند. سیستمهای سازه های فضاکار در سازههایی که در آنها احتیاج به پوشش دهانه های بزرگ و بدون ستون است مانند: آشیانه هواپیماها، سالن های تولید کارخانه ها، پوشش استادیوم های ورزشی، باشگاه های ورزشی، پارکینگ های طبقاتی، مراکز فرهنگی و تفریحی، تالار های تجمع و سخنرانی، سالن اجتماعات، آمفی تئاترها، سینما ها، مراکز خرید (بازارهای خرید)، ایستگاههای راهآهن، ترمینالها و اهداف بسیار دیگر به کار میرود. پرکاربردترین نوع آنها سازه فضایی تخت میباشد. اجرا شوند. به هر قطعه از سازه فضاکار یک فریم گفته میشود. هر سازهای که توسط عناصر کوچک در فضای سه بعدی به وجود بیاید، سازه فضاکار یا فضایی نامیده میشود.

پوشش سقف شیبدار 220v

تنها نکته قابل توجه این است که برای جلوگیری از خوردگی باید فلز را رنگ نمود و ناودانهایی برای هدایت آب باران در کنار آنها نصب کرد و به این ترتیب از پوشش سقف سوله با ورق فلزی بهرهمند شد. سازه های فضاکار مزایا و معایبی شامل می شود که در ادامه به شرح و بررسی آنها میپردازیم. در این نوع گنبد ها هم وند های مورب به دو صورت می تواند به هم وندهای قائم اتصال یابد یا به صورت صلب به ان متصل گردد یا انکه روی آنها بگذرد که در این صورت اقتصادی تر خواهد بود. ورق فلزی در قالب طیف وسیعی از مواد مختلف از جمله آلومینیوم، مس و فولاد تولید میشود و علاوهبر ورقهای فلزی، در قالب کاشیها وجود دارند که میتوان از آنها برای ساخت بهترین پوشش سقف سوله نیز استفاده نمود؛ زیرا نهتنها از نظر ظاهری زیبا هستند، بلکه برای مدت زمان طولانی دوام خواهند داشت. توسط بالابرهایی که به صورت ستون موقت در زمان بالا بردن سقف عمل میکنند. از این نوع می باشند.شبکه تک لایه نیز شبکه ای متشکل از یک سری المان و گره است که به دو صورت مورب و موازی تولید می شوند. کیفیت کامپوزیت بهگونهای است که شما نیازی به زیرسازی برای آن ندارید.

۴- با استفاده از سازه های فضاکار ، فضاهای وسیع با سقف های افقی پوشانده می شود ، از این سیستم می توان برای سایر قسمت ها مانند دیوار ها و نیز سقف های شیب دار و یا دارای انحنا استفاده کرد . شبکه های فضایی با افزایش نیاز بشریت به سازه های عظیم بدون ستون های میانی مزاحم استفاده بیشتری داشته اند. هر یک از لایه ها شبکه ای از مثلثها، مربعها یا شش ضلعیها را توسط پایهها یا همان فریمهای سازه فضاکار تشکیل میدهند. سازه های فضایی تک لایه در ساز های مدرن کابرد گستردا ای دارند. مهره ای می باشد که در فشار عمل می کند و جهت محکم نمودن پیچ ها در داخل گوی نیز استفاده می شود. تا زمانی که هندسه سازه فضاکار امکان استفاده از اشکال مختلف را داشته باشد ، از نیمه ی هشت ضلعی ( هرم چهار وجهی) ، چهار ضلعی (هرم سه وجهی ) و کلیه چندضلعی ها بطور گسترده ای در ساختمان ها استفاده می شود. استفاده از نرمافزارهای مختلف کامپیوتری و هم چنین نرمافزارهای خاص این سیستم که توسط متخصصین این شرکت طراحی و آماده شدهاست در مرحله طراحی استفاده از ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در تولید قطعات در مرحله تولید و روشهای متعددی که در زمان اجرای سازه فضایی توسط نیروهای مجرب این شرکت بکار گرفته میشود.

Related posts