تکنیک های بازاریابی اینترنتی

امروز در این مقاله میخوام تکنیک های بازاریابی اینترنتی که سریع جواب می دهد – قسمت اول را خدمت تان بگم تا با بهترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار اینترنتی تان آشنا شوید.

کسب و کارهای اینترنتی بسته به نوع محصولات و خدماتی که ارائه می دهند با هم متفاوت هستند. استراتژی های بازاریابی اینترنتی که برای یک کسب و کار اینترنتی سریع نه نتیجه می رسد ممکن است برای کسب و کار اینترنتی دیگری با خدمات و محصولات دیگر نتیجه فوری نداشته باشد یا اصلا باید نوع استراتژی متفاوتی داشته باشد.به همین دلیل من امروز در مقاله تکنیک های بازاریابی اینترنتی که سریع جواب می دهد – قسمت اول به تعدادی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی که سریع جواب می دهد خواهم پرداخت و انشاالله در مقالات بعدی وب سایت مدیران وب دات کام تکنیک های بازاریابی اینترنتی که سریع جواب می دهد – قسمت دوم راخدمت تان خواهم گفت.

در مقاله تکنیک های بازاریابی اینترنتی که سریع جواب می دهد – قسمت اول به تکنیک های اولیه بازاریابی اینترنتی کسب و کار اشاره خواهم کرد که تقریبا می توان گفت پایه ای ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی هستند البته تمامی تکنیک های بازاریابی اینترنتی که سریع جواب می دهد قسمت اول و قسمت دوم هر دو از پایه ای ترین و مهمترین تکنیک ها هستند بلکه بسته به نوع اولویت بندی آنها خدمت تان بیان می شود.

دوست عزیزم در تکنیک های بازاریابی اینترنتی که سریع جواب می دهد – قسمت اول و دوم  شما انتظار نداشته باشید که یک شبه نتیجه بسیار عالی بدست بیاورید بلکه این تکنیک ها زمان خیلی کمتری طول خواهد کشید تا شما بتوانید نتایج خیلی خوبی را برای کسب و کار اینترنتی تان بدست بیاورید.

مهمترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی که سریع جواب می دهد – قسمت اول

۱ – نوشتن و تولید محتوای بروز متناسب با موضوع کسب و کار اینترنتی

۲ – ساخت پادکست های مفید و اثر بخش برای کاربران سایت کسب و کار اینترنتی

۳ – نوشتن و ارسال خبرنامه ایمیلی که ایمیل کاربران سایت کسب و کار اینترنتی

۴ – نوشتن و اشتراک محتوای سایت در شبکه های اجتماعی  و فروم ها

۵ – وبینار آموزشی آنلاین برگزاری کنید.

۶ – ساخت ویدیوی های حرفه ای برای سایت کسب و کار اینترنتی تان

۷ – هدیه دانلودی با ارزش و مفید به کاربران بدهید تا بتوانید آدرس ایمیل آنها را دریافت کنید.

۸ – فرم های سایت تان را ساده و کوتاه طراحی کنید.

۹ – در شبکه اجتماعی لینکدین شبکه سازی خیلی خوبی برای کسب و کار اینترنتی تان داشته باشید.

۱۰ – در گوگل پلاس صفحه رسمی برای سایت تان بسازید.

۱۱ – در شبکه اجتماعی تویتر شبکه سازی کنید.

۱۲ – برای سایت کسب و کار اینترنتی تان اینفو گرافیک بسازید.

۱۳ – از کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنند در وب سایت تان زیاد استفاده کنید.

۱۴ – در سایت های معروف و پر بازدید پست مهمان بنویسید.

۱۵ – در مورد رقب هایتان در گوگل تحقیق کنید.

۱۶ – دیدگاه های مثبت و منفی کاربران سایت را پاسخ دهید.

۱۷ – در فهرست محلی گوگل و بقیه موتورهای جستجو حضور داشته باشید.

۱۸ – استراتژی بازاریابی اینترنتی همسو با اهداف کسب و کارتان داشته باشید.

۱۹ – اطلاعات تماس تان را در فهرست محلی گوگل و بقیه موتورهای جستجو ذخیره کنید.

۲۰ – در انجمن ها ثبت نام و فعالیت داشته باشید.

۲۱ – با گوگل آنالیتیک اثر بخشی کسب و کارتان را بسنجید.

۲۲ – لگو شبکه های اجتماعی را در وب سایت تان قرار دهید.

۲۳ – وب سایت تان حتما قابلیت نسخه موبایل داشته باشد.

موبایل

برای شروع بگذارید یک توضیح سریع در مورد کپی رایتینگ به کسانی بدهیم که می خواهند این صفحه را هر چه زودتر ببندند و بعد به سراغ داستان خودمان برویم.

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ به معنای نوشتن متن تبلیغاتی یا همان متن فروش است. هدف شما از این متن آن است که خواننده را مجاب به کاری کنید. حال اینکار می تواند خرید محصول باشد، یا عضویت در خبرنامه یا تماس با شما برای دریافت اطلاعات بیشتر.

با شخصیت اصلی داستان کپی رایتینگ ما آشنا شوید!

خب، حالا بگذارید شما رو با آقا فرهاد آشنا کنم:

اما همونطور که می دونید، فروش سیب زمینی به صورت اینترنتی چندان کار راحتی نیست. برای همین هم آقا فرهاد سعی کرده چند تا راهکار تبلیغاتی موثر برای سایت خودش پیش بگیره. بیایید با هم به چند تا از راهکارهای او نگاهی بیندازیم:

  • تولید محتوا
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات پیامکی

 

اما… هیچکدام از این روش ها بازگشت سرمایه زیادی برایش ندارند و هزینه ها هم به شدت بالا هستند. بنابراین کم کم دارد از بازار آنلاین سیب زمینی نا امید می شود. تا اینکه…

آقا فرهاد و مهارت کپی رایتینگ (یا همان نوشتن متن تبلیغاتی موثر)

به این ترتیب است که او نکات بسیاری را در این زمینه یاد می گیرد. مثلاً می فهمد که فرق بین تولید محتوا با کپی رایتینگ دقیقاً چیست.

تفاوت کپی رایتینگ با تولید محتوا چیست؟

در تولید محتوا هدف شما این است که با تولید محتوای مرتبط و مفید به کاربران خود در تصمیم گیری کمک کنید و خوانندگان بیشتری را جذب کنید. یعنی تمرکز بروی جذب کاربر است. اما در کپی رایتینگ تمرکز شما متقاعد کردن مشتری است. پس

  • تولید محتوا شامل وبلاگ نویسی، ایجاد پادکست و خبرنامه ایمیلی می شود.
  • اما کپی رایتینگ بیشتر به متن صفحات فروش و تبلیغات شما مربوط می شود.

با اینحال این دو ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و برای آنکه آقا فرهاد بتواند از پس تمام کارهای بازاریابی محتوا بر بیاید، لازم است با تکنیک های کپی رایتینگ هم آشنا باشد. (ما در وبلاگ خود هر دو بخش کپی رایتینگ و تولید محتوا را به عنوان زیر مجموعه ای از دسته بازاریابی محتوا در نظر گرفته ایم.)

بازاریابی محتوا

چگونه کپی رایتینگ در تولید محتوا تاثیر می گذارد؟

  • ممکن است تیترهای شما حوصله سربر باشند.
  • تیترهایتان بیش از حد هوشمندانه باشند.
  • دقیقاً به سود محتوای خود برای مشتری فکر نکرده باشید.
  • محتوای شما حس صمیمیت و اعتماد ایجاد نمی کند.
  • یا اینکه یک فراخوان عمل (Call to Action) واضح و دقیق نداشته باشید.