فایل های دانشگاهی

بررسی عوامل موثر بر قصد خرید مشتریان با تاکید بر تجربه برند- قسمت ۸- قسمت 2

اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیت‌های گروه شرکت‌های شاتل، به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی فعال در حوزه‌ی ارائه خدمات دست‌رسی به اینترنت و راهکارهای ارتباطی اینترنتی درکشور را می‌توان به صورت موارد زیر برشمرد:

 

 

    • ارایه‌ی خدمات اینترنت پرسرعت +ADSL2 و خدمات تکمیلی آن همچون VPN و …

 

    • ارایه­‌ی خدمات مکالمه تلفن بین المللی (VoIP)

 

    • ارایه­‌ی خدمات تهیه و نصب تجهیزات شبکه‌های دست‌رسی و تجمیع برای شرکت‌های مخابراتی و سازمان‌های بزرگ

 

    • ارایه­‌ی خدمات پهنای باند Broadband به صورت  Wireless و DSL

 

    • ارایه­‌ی راهکارهای خاص برقراری ارتباطات نقطه به نقطه یا شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) سازمان‌ها

 

    • ارایه­‌ی خدمات مرکز داده‌ها و راهکارهای تکمیلی آن

 

    • ارایه‌­ی راهکارهای امنیتی اینترنتی  (Kaspersky internet security 2014)

 

  • ارایه­‌ی خدمات پشتیبانی فنی از کلیه‌ی خدمات برقراری ارتباط با شبکه‌های محلی و جهانی

 

۲-۱۱ پیشینه تحقیق :

 

 

۲-۱۱-۱ اهم پژوهش های انجام شده در داخل کشور :

 

پژوهشی نشان داد،تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی یکی از کارآمدترین عوامل موثر بر تصویر ذهنی برند و قصد خرید برندها در بازارهای مصرف کننده است(جلیوند و صمیعی ، ۱۳۹۱)
گراوند ( ۱۳۸۹) در پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان «تاثیر آمیخته بازاریابی بر خرید و میزان رضایت مندی مشتری » به بررسی و تعیین رابطه میان کیفیت ، قیمت ، تبلیغات و نحوه توزیع محصولات شرکت های تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت با قصد خرید مشتریان و تعیین رضایت مندی آن ها پرداخته است
یافته های تحقیق نشان می دهد که ترکیب آمیخته بازاریابی شرکت های تعاونی تولیدی نتوانسته اند به نحو شایسته رضایت مشتریان خود را جلب کنند که در نتیجه آن مشتریان به تصمیم در انتخاب و خرید محصولات این شرکت ها تشویق و ترغیب نگردیده اند.به دیگر سخن ، رضایت مندی خریداران تابعی از متغیرهای کیفیت ،قیمت ، تبلیغ و توزیع است که به عنوان متغیرهای مداخله گر ، باایجاد و تامین خواسته های مشتریان ، تصمیم به خرید از این شرکت ها را موجب می شود.
نیکو مرام و سرآبادانی ( ۱۳۹۰ ) در پژوهشی با هدف مطالعه تاثیر جاذبه های فروش نرم و سخت آگهی های تجاری بر قصد خرید مصرف کنندگان ، که جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران است ، به این نتیجه دست یافتند که جاذبه های فروش نرم نسبت به جاذبه های فروش سخت تاثیر بیشتری بر قصد خرید مصرف کنندگان دارند.
طبق پژوهش شاه حسینی و همکاران (۱۳۹۰)،ارزش ویژه برند بر رفتار خرید تاثیر می گذارد.پژوهش دیگری نشان داد،ارزش ویژه برند بر ترجیح برند و مقاصد خرید در صنایع خدماتی موثر است(چانگ و لویی ، ۲۰۰۹ )
نتیجه پژوهش چن و چانگ (۲۰۰۸) با پژوهش شاه حسینی و دیگران(۱۳۹۰) در مورد تاثیرگذاری ارزش ویژه برند بر مقاصد خرید مصرف کننده و در نهایت،انتخاب برند،هماهنگی دارد.هم چنین طبق پژوهش چانگ و لیو (۲۰۰۹) ارزش ویژه برند بر ترجیح برند و مقاصد خرید در صنایع خدماتی موثر است .هم چنین ابعاد کیفیت درک شده ،تداعی برند و وفاداری به برند در سطح اطمینان ۹۹ درصد بر قصد خرید مصرف کنندگان موثر هستند.اما تاثیر بعد آگاهی از برند بر قصد خرید تایید نشد.
در تحقیق دیگری که با عنوان « ارزش ویژه برند خدمات و رفتار مشتریان » توسط شاه حسینی،اخلاصی و رحمانی ، (۱۳۹۰ ) در بین مشتریان بانک انصار انجام شد ،وجود رابطه معناداری میان ارزش ویژه برند خدمات و تصمیم گیری رفتار خرید مشتریان تایید شد.
جلیلیان و همکاران ( ۱۳۹۱ ) به بررسی تاثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرف کنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان جهت خرید محصولات لپ تاپ شرکت Dell پرداخت که یافته ها نشان داد ، تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر ابعاد ارزش ویژه برند ؛ ابعاد ارزش ویژه برند به جز بعد آگاهی از برند بر قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی از طریق ارزش ویژه برند بر قصد خرید اثر می گذارند.
در تحقیقی با عنوان «بررسی عوامل موثر بر نگرش و قصد مصرف کنندگان به خرید محصولات جعلی برندهای لوکس در صنعت پوشاک » نگرش نسبت به برند ، تاثیر مثبتی بر قصد خرید محصولات داشته که این پژوهش در مورد محصولات جعلی برندهای لوکس انجام شده است .( ابراهیمی، جعفرزاده و بزرگی ، ۱۳۹۰ )
نظری و رضایی عرب (۱۳۹۳) ، در تحقیقی که با عنوان “بررسی تاثیر علائم بیرونی کیفیت بر کیفیت ادراکی و قصد خرید کالا با درگیری ذهنی بالا (مورد مطالعه:لپ تاپ) ” انجام دادند به این نتیجه رسیدند که علائم بیرونی قیمت ، برند ، دوستان ، تجربه قبلی ، رتبه برند ، ویژگی های سخت افزار و گارانتی بر درک کیفیت لپ تاپ تاثیر می گذارند.هم چنین رتبه برند ، قیمت ، برند ، کشور مبدا ، گارانتی و تجربه قبلی بر قصد خرید لپ تاپ تاثیر می گذارند.

 

دانلود

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *