مقالات دانشگاهی ارشد

بررسی بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری ایران با رویکرد آژانس های درجه …

گردشگری هوشمند
طبق تعریف (هونگ جیانگ[۴۳]: ۲۰۱۳ ) گردشگری هوشمند به معنای استفاده از فن آوری های نوین اطلاع رسانی همچون اینترنت، هوشمند شدن خدمات، داده کاوی هوشمند و غیره در صنعت گردشگری است که منجر به بهبود کیفیت خدمات گردشگری و تجربه های سفر ،شگردهای مدرن مدیریتی و افزایش رقابت در شرکت های گردشگری می گردد.
ابزارهای گردشگری هوشمند
مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی و سخت افزارهای هوشمند می باشند که عمدتا شامل :
برنامه های کاربردی [۴۴] گوشی ها یا تلفن های هوشمند[۴۵]
طبق تعریف دانشنامه علمولوژی [۴۶] اسمارت فون یا تلفن هوشمند وسیله ای است که به غیر از قابلیت تلفن زدن، ویژگی ها و کارایی هایی به آن اضافه شده که قبلاً فقط با کامپیوترها و پی دی ای ها انجام می شد. از این کارها می توان به اجرا و ویرایش فایل های آفیس اشاره کرد.برخی از ویژگی های تلفن هوشمند یا اسمارت فون ها بصورت زیر میباشد.
سیستم عامل:
مهمترین عاملی است که باعث تمایز و هوشمندی این تلفن ها میگردد و برای اجرای برنامه های کاربردی موجود در گوشی ها مورد استفاده قرار میگیرد.
برنامه های کاربردی:
نرم افزارهای موجود در گوشی های هوشمند هستند و امکان دسترسی آسان به اطلاعات را فراهم میکنند.
دسترسی به اینترنت[۴۷]:
این گوشی ها هوشمند دارای قابلیت بالا در دسترسی به اینترنت پر سرعت از طریق شبکه های سلولی و وای فای هستند.
صفحه کلید Qwerty:
معمولا تلفن های هوشمند دارای صفحه کلید کامل Qwerty هستند که چیدمان صفحه کلیدشان همانند صحفه کلید کامپیوتر میباشد.
شبکه های اجتماعی[۴۸]
شبکه های اجتماعی، نسل جدیدی از وب سایت ها هستند که مورد توجه کاربران شبکه جهانی اینترنت قرار گرفته اند. این سایت ها بر پایه تشکیل اجتماعات آنلاین فعالیت میکنند و گروهی از کاربران با ویژگی خاصی را گرد هم می آورند. شبکه های اجتماعی را مدلی از رسانه های اجتماعی می دانند که امکان دست یابی به شیوه های نوین برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری محتوی را دسترس کاربران اینترنت قرار می دهد. سایت six degree نخستین شبکه اجتماعی بود که در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد و به کاربرانش اجازه میداد که برای خودشان پروفایل بسازند و لیستی از دوستان خود را تهیه کنند، هرچند این تجربه موفقیت آمیزی نبود و بعد از سه سال بسته شد.
استقبال از شبکه های اجتماعی از این رو است که کاربران اینترنتی می توانند برای بسیاری از نیازهای خود در وب سایت ها، پاسخ های مناسب و آنلاین دریافت کنند. اهمیت استفاد از رسانه های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست. نادیده گرفتن این مورد در عصر تکنولوژی و ارتباطات و همچنین ابزارهای به معنای حذف از یک بازار رقابتی گسترده است. به عنوان مثال بازاریابی چهره به چهره فقط نیمی از نبرد در یک نمایشگاه تجاری را به خود اختصاص می دهد علی رغم اینکه شرکت ها قبل، همزمان و پس از برگزاری یک رویداد می توانند با پست گذاشتن در رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس و غیره فعال باشند. شرکت های گردشگری می توانند پیش از برگزاری یک رویداد با اطلاع رسانی به مخاطبان خود تاریخ و محل و زمان آنرا اعلام کنند و با ایجاد پست ها در وبلاگ یا یک نمودار اینفوگرافیک، برنامه خود را اعلام کنند. به این ترتیب شهرت و آوازه ای به دست خواهند آورد .نمونه ای از این وب سایتها عبارتند از :
اورکات[۴۹]
های فایو[۵۰]
فیس بوک[۵۱]
لینکداین[۵۲]
توییتر[۵۳]
آمارها نشان میدهد که فیس بوک با بیش از ۴۰۰ میلیون نفر کاربر بعنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در دنیا میباشد.
خبرنامه های الکترونیکی [۵۴]
خبرنامه های هستند که از طریق نامه و روزنامه های الکترونیکی[۵۵] و یا شرکت های بازاریابی و همچنین نرم افزارهای مربوطه برای اطلاع رسانی و بازاریابی به طور متوالی ارسال میگردد. بازاریابی از طریق نامه های الکترونیکی شامل تمامی اشکال بازاریابی هستند که میتواند نامه فروش ، روزنامه ، یک پیام پشتیبانی و یا حتی یک سوال باشد.
استفاده از کدهای QR:
رمزینه های QR مخفف عبارت Quick Responses به معنای پاسخ فوری هستند و این کدها امروزه به خوبی در عرصه های مختلف کسب و کار به کار می روند و نوعی بارکد دو بعدی هستند که می توان اطلاعات مورد نیاز را از طریق تلفن های همراه هوشمند استخراج کرد. با اسکن یک کد QR روی یک محصول خاص می توان اطلاعاتی از آن محصول را در اختیار کاربران قرار داد. این کدها تاثیر شگرفی در تبلیغات، بازاریابی و خدمات به مشتریان دارند، زیرا که حجم وسیعی از اطلاعات مناسب را در زمانی بسیار کوتاه در اختیار مصرف کنندگان قرار میدهند.
سیستم خبر خوانی[۵۶] یا RSS
این سیستم به افراد امکان می دهد تا از طریق تلفن های همراه خود از اخبار ها، وبلاگ ها و سایر اطلاعات مورد نیاز خود آگاهی یافته و افراد لازم نیست به وب سایت خاصی جهت دسترسی به اطلاعات مراجعه کنند، زیرا این سیستم شرایط آگاهی از اطلاعات را برای کاربران خود فراهم می آورد. بسیاری از آر اس اس ها به صورت رایگان بر روی اینترنت قرار دارند مانند گوگل ، مای یاهو و ….
وبلاگ

برای دانلود متن کامل این فایل به سایت torsa.ir مراجعه نمایید.

های گردشگری:
این وبلاگ ها نمونه ای از خبرهای اینترنتی مانند روزنامه ها یا خاطرات شخصی میباشند که بیشتر بر روی وب سایت ها هستند و از طریق سیستم RSS توزیع می گردند. موضوع های این وبلاگ ها معمولا موضوعات عمومی مانند خاطرات سفر هستند. وبلاگ ها منابع مهم اطلاعاتی به خصوص برای گردشگران بین المللی به منظور دستیابی به اطلاعات، پیشنهادات و توصیه ها میباشند. همچنین خواندن اطلاعات و خاطرات وبلاگ ها میتواند باعث ترغیب گردشگران برای سفر به آن مناطق گردد.
در فصل بعد در مورد موقعیت جغرافیایی منطقه مورد مطالعه و جامعه آماری پرداخته می شود.
فصل سوم
خصوصیات منطقه مورد مطالعه
۳-۱مقدمه
در این فصل به مطالعه منطقه جغرافیایی ، آب و هوا، جمعیت ، آژانس ها و پراکندگی آژانس ها در مناطق تهران پرداخته می شود. تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران و مرکز استان تهران و شهرستان تهران است و بیست و پنجمین شهر پرجمعیّت جهان به شمار می‌آید. مساحت این شهر ۷۳۰ کیلومتر مربّع است. شهر تهران در ۵۱ درجه و ۲ دقیقه تا ۵۱ درجه و ۳۶ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه و ۳۴ دقیقه تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقیقه عرض شمالی قرار گرفته‌است و ارتفاع آن از ۲۰۰۰ متر در مرتفع‌ترین نقاط شمال  تا ۱۲۰۰ متر در مرکز و ۱۰۵۰ متر در جنوب متغیّر است. تهران در بین دو وادی کوه و کویر و در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز گسترده شده‌است.
نقشه ۳-۱ : نقشه ایران
 
منبع : سایت دانش شاپ

You may also like...