مقالات دانشگاهی ارشد

سامانه پژوهشی – بررسی بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری ایران با رویکرد آژانس های درجه …

گردشگری در طبیعت اکوتوریسم
گردشگری ورزشی
گردشگری و چشم اندازهای کشاورزی و عشایری
گردشگری شکار و صید گردشگری تجاری
گردشگری سیاسی گردشگری آثار جنگ
گردشگری زیارت اهل قبور گردشگری از گتوها
گردشگری فضاهای صنعتی- معدنی گردشگری تبهکاری[۳۶]
گردشگری مجازی
اصول گردشگری پایدار به شرح زیر است (لومسدن [۳۷] :۱۳۸۰ ):
استفاده پایدار از منابع طبیعی و فرهنگی عدم مصرف بیش از حد و اتلاف
حفظ تنوع زیست محیطی و حیات وحش برنامه‏ریزی
حمایت از نظام اقتصاد محلی مشارکت جوامع محلی
مشاوره با افراد ذینفع و عامه مردم آموزش خدمه
مسئولیت بازاریابی صنعت گردشگری انجام تحقیق.
اهداف گردشگری پایدار در برگیرنده‏ی موارد زیر است: (سینایی:[۳۸] ۱۳۷۵)
اصلاح کیفیت زندگی جامعه میزبان
تامین تجارب کیفی برای بازدید کنندگان
حفظ محیط زیست که هم جامعه میزبان و هم بازدید کنندگان وابسته به آن هستند
تعریف آژانس های گردشگری :
این دفاتر در زمینه تنظیم برنامه‌های سفر ، فروش بلیط های مسافرتی ، رزو مکان ، اخذ روادید، تنظیم و انجام مسافرت گروهی داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایران گردی و جهان گردی فعالیت می‌نماید.
تورهای ورودی :
تورهای ایران گردی برای مسافران خارجی می باشد که به ایران سفر می کنند و نمونه ای از این تورها شامل تورهای ایران گردی چند روزه ( تهران – اصفهان- شیراز- کرمان و …. ) می باشد.
درجه بندی آژانس های گردشگری ورودی :
آژانس های مسافرتی بر اساس قدمت ، جذب گردشگر خارجی ، ارز آوری و چرخش مالی ، کیفیت سرویس ها و خدماتی که به مشتریان ارایه می دهند و تعداد کارمندان درجه بندی می گردند. منظور از آژانس های درجه ۱، دفاتر گردشگری می باشند که بیشترین جذب گردشگر خارجی را داشته و خدمات مطلوب را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب ارایه می دهند و به عنوان صادر کنندگان نمونه نقش ارزنده ای را در ارز آوری اقتصادی دارند.
مفهوم بازاریابی[۳۹] :
از دیدگاه فیلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی نوین؛ بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله آن افراد، گروه‌ها و سازمان ها از طریق تولید و مبادله کالا(و خدمات) با یکدیگر، به تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند.
مفهوم بازاریابی گردشگری:
بازاریابی گردشگری یک روند مدیریت  فنی شامل پیش‌بینی نیازها و جلب رضایت گردشگران فعلی و آتی است، به طوری که شرکت‌های مسافرتی و عرضه کنندگان را در رقابت با یکدیگر قرار داده است. به اعتقاد کاتلر[۴۰]:۲۰۰۳، بازاریابی عبارت است از: «فرآیندی اجتماعی و مدیریت فنی که طی آن افراد و گروهی نیامندی‌هایشان را از طریق مبادله کالاها و خدمات با یکدیگر برآورده می‌سازند». تمامی امور مربوط به توسعه گردشگری بایستی با بازاریابی توأم و یکپارچه باشند. زیرا بازاریابی یک فرایند مدیریتی است .
گردشگری الکترونیک یا E- Tourism
به کار گیری فن آوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی به منظور توسعه صنعت گردشگری را گردشگری الکترونیک یا E- Tourism می نامیم. (سجادی و آیت [۴۱]: ۱۳۸۶ )
گردشگری الکترونیک شاخه های مختلفی را در بر میگیرد :
اخذ ویزای الکترونیکی
سیستم های رزرو و هتل
تورهای مجازی
فروش و اخذ بلیط های اینترنتی هواپیما، قطار و …
هتلداری الکترونیک
و…….
سیستم های هوشمند
سیستم های هوشمند سیستم هایی هستند که مانند یک واسطه عمل کرده و به کمک هوش مصنوعی با توجه به آگاهی ودانش از رفتار مشتری واستراتژی های کسب و کار و تجارت پاسخگو می باشند.مفهوم سیستم های هوشمند در دهه ۸۰ گسترش یافت .سیستم های هوشمند که احتمالا شناخته شده ترین پهنه برنامه های کاربردی اند، برنامه های نرم افزاری هستند که دانش متخصاصان را ترکیب کرده و سعی بر حل مشکلات خاص با استفاده از استدلال های منطقی کارشناسان دارند. (متسانسیز & سیسکوس[۴۲]: ۲۰۰۳ )

دانلود کامل پایان نامه در سایت pifo.ir موجود است.

You may also like...