اهمیت تنظیم ساعات خواب در پیری | سالمندان

اهمیت تنظیم ساعات خواب در پیری

اگه جزو افراد میانسال هستین تلاش کنین از زیاد خوابیدن دوری کنین خوابیدن واسه ساعات طولانی می تونه خطرات جبران ناپذیری واسه هوش و حافظه این افراد داشته باشه خطر فراموشی این افراد رو تهدید میکنه کنترل و تنظیم ساعات خواب واسه این افراد خیلی مهمه .

خوابیدن واسه بیشتر از ۹ ساعت در شب می تونه نشانی زودتر از موعد معمولی واسه مریضی فراموشی باشه.

محققان می گن که ناتوانی در بیدار شدن می تونه نشانی از تغییراتی در مغز باشه که منتهی به زوال عقل می شه. به باور اونا، زیاد خوابیدن باعث زوال عقل نمی شه، بلکه نشونه ای از اون هستش. اینطوری، کم کردن ساعات خواب در شبونه روز باعث نمی شه فرد از آسیبای مغزی در امان باشه.

محققان در آمریکا فهمیدن که آدمایی که بیشتر از ۹ ساعت در هر شب می خوابن دو برابر دیگرانی که ۹ ساعت یا کمتر می خوابن، در مدت ده سال آینده به فراموشی یا دیگه شکلای جور واجور زوال عقل گرفتار می شن.

هم اینکه خطر فراموشی در آدمایی که بیشتر از ۹ ساعت می خوابن و تحصیلات دبیرستانی هم ندارن، شش برابر دیگه افراده. این نشون میده که تحصیلات روی مغز اثر مثبتی میذاره.

متیو پیس، محقق اصلی این تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه بوستون گفته: «این که افراد ساعت خوابشون رو اعلام کنن می تونه در تشخیص این که در ده سال آینده گرفتار به زوال عقل می شن یا نه به درد بخور باشه.»

روزنامه «ایندیپندنت»

.

منبع : hidoctor.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *