اهمیت به تغذیه سالم در دختران نوجوان | تغذیه سالم

اهمیت به تغذیه سالم در دختران نوجوون

دختران نوجوون باید در مورد تحصیلی اصول مهم رو در نظر بگیرن و چند تا نکته مهم در این مورد رو مورد توجه داشته باشن تا دچار مشکلات جور واجور نشن اضافه وزن و چاقی از مهمترین اختلالاتی هستن که سلامت دختران جوون راتهدید میکنه کنترل و پیشگیری از بیماریای جور واجور به وسیله تغذیه سالم امکانپذیر هستش مریضی کم خونی، قاعدگی بی نظم و ضعف در تکامل استخوانی  هم در این سنین ایجاد میشه.

دختران نوجوون نسبت به زیاد شدن وزن شدیدا حساس هستن و به خاطر اون با مشکلات روان شناختی و جسمی مختلفی روبه رو می شن.

شاید فکر کنین که رژیم غذایی سالم واسه دختران نوجوون باید مثل رژیم غذایی بزرگ سالان باشه، اما اونا هنوز درحال رشد هستن و اصولی مثل تعادل تغذیه ای و اثبات عادتای تغذیه ای مطلوب از اهمیت خاصی در زندگی دختران نوجوون برخورداره. دختران نوجوون، روزانه باید کالری مناسبی (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) رو دریافت کنن.

این کار از چند جنبه مهمه: جفت و جور کردن انرژی لازم واسه فعالیتای روزانه، گرفتن ویتامینا و مواد مغذی مهم، به بیشترین حد رسوندن قد و حفظ وزن در محدوده سالم. چاق بودن در دوران نوجوونی، کلا به مشکلات مختلفی در ادامه زندگی منجر می شه. دختران نوجوونی که دارای اضافه وزن هستن، معمولا با شروع زودتر از موعد معمولی بیماریای طولانی مواجه می گردن، مثل بیماریای قلبی، کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، آسم و آپنه خواب.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریای (CDC) آمریکا، داشتن اضافه وزن می تونه عزت نفس در دوران جوونی رو ضعیف کردن کنه و نقش موثری در کارکرد تحصیلی و اجتماعی ضعیف داشته باشه. تحقیقات علمی نشون دادن، دخترائی که به خودشون گرسنگی میدن، یا درون چرخه پُرخوری و کم خوری در نوسان هستن، به اندازه کافی کالری دریافت نمی کنن. این کمبود، خطر دچار شدن به کمبودهای تغذیه ای رو زیاد می کنه و درآخر به مشکلاتی مثل مریضی کم خونی، قاعدگی بی نظم و ضعف در تکامل استخوانی منجر می شه.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • بهترین تغذیه ها واسه دختران نوجوون
  • دختران نوجوون ، رژیمای سخت و سوءتغذیه