انگیزه باشگاه رفتن | بیماری

: افزایش انگیزه واسه ورزش یکی از چیزهاییه که افراد تنبل به اون نیاز دارن.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ ثبت نام تو یه باشگاه ورزشی کار آسونیه، اما رفتن به باشگاه به طور منظم کار سختیه! خود شما تا بحال چند بار باشگاهتان رو بخاطر کارای دیگه ندیده گرفتین؟ پس این خیلی مهمه که واسه ادامه ورزش و رفتن به باشگاه انگیزه تون رو حفظ کنین. پیگیری همیشگی جلسات تمرینی تون در باشگاه، نه فقط بدن شما رو متناسب نگاه می داره، بلکه کمک می کنه تا استرس و خستگی هم از شما دور شه. در ادامه این نوشته راه هایی رو تقدیم حضورتون می کنیم که به حفظ انگیزه ورزش کردن کمک می کنه.

واسه حفظ انگیزه خود:

۱. لوازم ورزشی نوین بخرین

لباسا و لوازم شیک و مد روز ورزشی شما رو جذاب می کنن. پس این می تونه یه دلیل خوب باشه تا هر روز به باشگاه برید. لباس، لوازم نوین یا یه ساک ورزشی نوین بخرین و رنگای باحال و خوشحال انتخاب کنین. اینا به شما کمک می کنن تا انگیزه تون حفظ شه.

۲. از دوستتون بخواین تا همراهی تون کنه

تنهایی باشگاه رفتن شاید کمی خسته کننده باشه. اما اینکه دو یا چند نفری با دوستانتون به باشگاه برید، ایده خیلی جالبیه. با یکی از دوستان یا یکی از افراد فامیلتان برنامه ریزی کنین و اونو یار تمرینی خود بذارین.

۳. به یه موسیقی خوب گوش کنین

اینم یکی از دلایل خوب واسه حفظ انگیزه س. آهنگای مورد علاقه تون رو در پخش کننده موسیقی خود کپی کنین، و هنگام تمرین به اونا گوش بدین. به درستیً باشگاه ورزشی بهترین مکان واسه گوش دادن به موسیقیای باحاله. پس با انگیزه بمونین، چون حالا واسه رفتن به باشگاه یه دلیل خوب دارین.

۴. تمرینتان رو عوض کنین

اگه می خواین انگیزه تون رو حفظ کنین، به یه تمرین خاص نچسبید. عوضش، تمریناتی با سبک و اشکال جور واجور رو امتحان کنین. ۲ روز تمرینات قدرتی رو امتحان کرده و ۲ روز دیگه رو با تمرینات کاردیو سپری کنین. اگه شما یه برنامه تمرینی داشته باشین و بخواین اشکال دیگه تمرین رو امتحان کنین، واسه باشگاه رفتن تحریک میشین.

۵- یه دفتر خاطرات داشته باشین

اینکه یه دفتر خاطرات داشته باشین و اتفاقات روزانه رو در اون بنویسین به انگیزه شما خیلی کمک می کنه! خاطرات حضور در باشگاهتان رو در دفتر خاطراتتان بنویسین. تاریخ تمرینتان و وقتی که اون روز در باشگاه سپری کردین و تغییراتی که در بدنتون اتفاق افتاه رو به شکل منظم یادداشت کنین. این کار به شکل خیلی بالایی به شما انگیزه خواهد بخشید تا دوباره به باشگاه برید.

۶. یه برنامه غذایی متوازن داشته باشین

میدونید که عادات بد غذایی می تونه باعث خستگی شه؟ خستگی هم باعث می شه احساس سستی کنین. وقتی که احساس سستی کنین، در حالت عادی تمایل به ندیده گرفتن جلسه تمرینی تون دارین. پس این خیلی مهمه که یه برنامه غذایی متعادل رو به طور منظم دنبال کنین. می تونین واسه جلوگیری از خستگی به دو وعده غذاییتان میوه و سبزیجات هم اضافه کنین.

۷. یه هدف واسه خود مشخص کنین

واسه تناسب و زیبایی اندامتون یه هدف بذارین. واسه اینکه به هدفتون برسین، ناچار هستین تا به شکل منظم به باشگاه برید. اگه تصمیم دارین که وزن کم کنین، اون وقت با پروراندن هدف خود در ذهنتون، همیشه پر انرژی و با انگیزه می مونین.

.

منبع : alamto.com

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

  • مطالب در رابطه